Støt os i kampen

DKK
DKK
Støt os
Oceans of Hope har lagt fra kaj

Søndag den 15. juni sejlede Oceans of Hope ud på den tur, som bringer besætningen med sclerose rundt om jorden på 17 måneder

På kajen ved Amaliehaven i København var flere hundrede mennesker samlet søndag den 15. juni for at sige farvel til båden Oceans of Hope.  På sin første færd på jordomsejlingen kommer båden forbi både Holland, England og Portugal, inden den lægger til i Boston til den store sclerosekongres ECTRIMS/ACTRIMS til september.

Derefter fortsætter båden videre rundt om jorden, og hele 61.000 kilometer skal den tilbagelægge på sin tur. Det er lægen Mikkel Anthonisen, som er idemanden bag Sailing Sclerosis Foundation, der har gjort turen mulig. Han sagde inden afgang:

”I dag er en fantastisk dag. Jeg tror ikke, at der var nogen, der troede på, at det her kunne lade sig gøre for 1,5 år siden, da vi gik i gang med projektet. Men at det har kunnet lade sig gøre viser, hvad der er muligt, når man har viljen. Alle, der har været involveret i Sailing Sclerosis, har arbejdet virkelig hårdt for at få Oceans of Hope gjort klar. At det er lykkedes, viser hele verden, at ’ja, vi kan godt!’ – selv efter at have fået konstateret en alvorlig og kronisk sygdom som sclerose.”

Klik på billedet for at se fotos fra dagen i galleriet: