Støt os i kampen

Støt os
Nyt MagaSin på gaden: Elcrosser-sager huserer stadig
d. 10 august 2010

Det nye MagaSin sætter fokus på elcrossere. Ankestyrelsens tale er klar, men flere kommuner forsøger stadig at lade mennesker med sclerose selv betale for deres elcrossere.

MagaSinet sætter fokus på baggrunden, sagerne og kommunernes forsøg på at spare penge.
”Ankestyrelsen formulerer tingene helt klart: El-crosseren skal bevilges som hjælpemiddel, hvis den “er nødvendig for, at ansøgeren kan komme frem til langt hovedparten af sine gøremål.” Afgørelsen er altså klar: Hvis el-crosseren er nødvendig for at kunne leve et almindeligt liv med en række gøremål i hverdagen, så er den et hjælpemiddel. Og så kan kommunerne ikke komme og kræve 50 procents egenbetaling.”
Uddrag af lederen i MagaSinet august 2010.

Placebo, Le Mans  og informatører

Læs desuden historien om 6 unge fra ATTAK, der tog til 24 timers motorløb i Le Mans, om informatørkorpset i Scleroseforeningen, der fylder 25 år, om hvordan det lykkedes Jens Holst at få Post Danmark til at gøre alle landets døgnpostautomater handicapvenlige, om placeboeffekt ved sclerose og meget andet.

Medlemmer af Scleroseforeningen får MagaSinet leveret i postkassen mellem 11. og 14. august.