Ny ledende socialrådgiver og nye opgaver til den tidligere

31. juli 2012
Den 1. august 2012 er skiftedag i Scleroseforeningen. Foreningen får en ny ledende socialrådgiver og en ny social- og handicappolitisk konsulent.

Det sker, når foreningens ledende socialrådgiver Bente Juul Röttig går på efterløn og overlader sin stol til Nadia Buchard, der kommer fra en stilling som jobcenterchef i Greve Kommune.

Men ildsjæle kan ikke bare gå på efterløn, og den afgående ledende socialrådgiver fortsætter i en nyoprettet deltidsstilling som social- og handicappolitisk konsulent for Scleroseforeningen, efter at hun gennem mere end 10 år har tegnet foreningens social- og handicappolitiske profil og blandt andet været en flittigt anvendt ekspert, når talen i de danske medier har drejet sig om rettigheder for mennesker med handicap.

I sin nye jobfunktion vil Bente Röttig blandt andet kæmpe videre for at bevare mest muligt af den fleksjobordning, hun for år tilbage var en af arkitekterne bag, og som hun i dag ser ramt af, hvad hun betegner som ”urimelige og uretfærdige” reformer.

Endelig har Scleroseforeningens lokalafdelinger længe næret et ønske om øget støtte til det lokalpolitiske arbejde. En væsentlig opgave i den nye stilling bliver således at imødekomme dette ønske.

- Velfærdssamfundet er under pres, og vi oplever, at der bliver stadig mere brug for at stå vagt om rettighederne til et liv på lige fod med alle andre for mennesker med sclerose. Derfor er vi utrolig glade for, at vi ikke behøver sige farvel til Bente Röttig, men kan skærpe vores handicappolitiske profil yderligere sammen med hende, samtidig med at vi kan hilse velkommen til en ny ledende socialrådgiver med stor faglig og praktisk indsigt i arbejdsmarkedet og det kommunale system”, siger Scleroseforeningens vicedirektør Torben Damsgaard om de nye organisatoriske ændringer.

Opnormering af foreningens socialrådgivning

Foruden en skærpelse af Scleroseforeningens politiske arbejde vil den nye ordning betyde en opnormering af foreningens socialrådgivning, idet den nye ledende socialrådgiver, Nadia Buchard, ud over sit ledende ansvar for foreningens landsdækkende stab af socialrådgivere også vil få egne klienter.

Der er ingen kommentar endnu

Dit navn

Ren tekst

• Ingen HTML-tags tilladt.
  • Linjer og afsnit ombrydes automatisk.
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.