Støt os i kampen

DKK
DKK
Støt os
Ny boligportal gør det nemt at søge efter handicapbolig
d. 23 februar 2010

En ny boligportal samler for første gang alle almene boliger i Danmark og gør det nemt at søge på tilgængelighed

Af Kira Madsen, journalist

Portalen er specielt egnet til mennesker med handicap, som søger ny bolig. Portalen giver et overblik over alle handicapegnede boliger i Danmark og giver svar på, hvor lange ventetider der er, og hvem der udlejer boligen. Der er mere end 550.000 almene boliger på portalen.

Portalen er lavet i et samarbejde mellem Indenrigs- og Socialministeriet, Kommunernes Landsforening, Landsbyggefonden og Boligselskabernes Landsforening.

”Vi skal som politikere og myndigheder, kommuner og organisationsfolk gøre, hvad vi kan, så det bliver nemt for alle at finde den rigtige bolig. Med boligportalen tager vi et godt skridt fremad i retning af sådan en markedsplads,” sagde den nu tidligere indenrigs- og socialminister Karen Elleman, da portalen blev lanceret.

Portalen findes på www.danmarkbolig.dk