Mening i den nye rolle

31. januar 2011
Hør interview i RIXPOD med Katja Blach-Ørstens om at finde meningen i livet ovenpå de forandringer, sclerose medfører.

Katja Blach-Ørstens fik sclerose for 10 år siden og måtte skifte karrieren som jurist ud med en pensionisttilværelse. Hør hende fortælle om forandringerne og om at finde mening i den nye rolle i en podcast lavet af Rix Untidt.

I programomtalen hedder det:

”Podcast 46 handler om den svære omstilling fra fuldtidsjob til en pensionist-tilværelse. Katja er jurist og havde ind til for ganske nyligt fuld fart på karrieren. Nu skal hun få mening i en helt ny rolle, nemlig rollen som hjemmegående pensionist med to børn og en god ide. Katja besluttede sig til at etablere en webbutik, der til at starte med leverer flotte "skins" til krykker, så kunden kan sætte sit personlige præg. Men hvordan får man den nye rolle og det nye liv til at gå op i en højere enhed?”

Hør Rix Untidts podcast 46 her:

Katja - fra Cand.jur. til Cand.selv

Læs interview på nettet

Scleroseforeningen har også interviewet Katja Blach-Ørstens om hendes smarte folie til krykker. Læs interview med Katja Blach-Ørstens her:

Og læs om Katja Blach-Ørstens i Scleroseforneingens medlemsblad, MagaSinet, i februar.

Om RIXPOD

Rix Untidt er journalist og har selv sclerose. Læs mere om RIXPOD her

Rix pod - om at leve med sclerose

Der er ingen kommentar endnu

Dit navn

Ren tekst

• Ingen HTML-tags tilladt.
  • Linjer og afsnit ombrydes automatisk.
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.