Støt os i kampen

DKK
DKK
Støt os
Medicin på helt almindeligt dansk
d. 30 januar 2015

Der er netop kommet en ny app på markedet, som indeholder information om al medicin, der markedsføres på dansk. Og så endda på et sprog man kan forstå, selvom man hverken er læge eller sygeplejerske

Måske kender du allerede hjemmesiden www.min.medicin.dk? Nu har Dansk Lægemiddel Information (DLI) A/S, der står bag hjemmesiden, lanceret en ny app, der hedder min.medicin.dk.

I app’en kan du finde information om medicinens virkning, hvad du skal være særligt opmærksom på, og om eventuelle bivirkninger, som medicinen kan have.

Den nye app er særligt målrettet brugere, der ikke har nogen sundhedsfaglig baggrund.

”Det er afgørende for patientsikkerheden, at patienter og pårørende kan orientere sig om medicin. Vi håber derfor, at mange vil hente den og have den liggende på deres telefoner og tablets, så de altid kan have letforståelig og opdateret information om medicin ved hånden,” siger direktør i Dansk Lægemiddel Information A/S, Jørgen Aagren.

App’en opdateres hver 14. dag, så det er altid den nyeste viden, du får indsigt i, når du søger på en medicintype.

App’en er gratis, og den kan hentes i Google Play eller App Store. Læs mere om app’en her