Manglende "asfaltpølser" efterlyses

15. januar 2010
Politikgruppen i Scleroseforeningens lokalafdeling i København/Frederiksberg sætter fokus på tilgængelighed i kommunen

Af Peter P. Christensen

Det er ikke alle gadehjørner og fodgængerovergange, der har asfalterede ramper, som kan lette overgangen, når man kommer rullende og ikke gående.
De manglende ramper – eller i folkemunde ”pølser”- er et problem, som politikgruppen i lokalafdeling København/Frederiksberg gerne vil gøre noget ved.
Gruppen har nedsat en ”pølsepatrulje”, der skal samle dokumentation for, hvor udbredt problemet er. Derfor efterlyser gruppen indrapporteringer fra medlemmer og andet godtfolk. Når indrapporteringerne er i hus, vil gruppen forelægge dokumentationen for kommunen og forsøge at få udbedret problemerne.
”Det handler om, at vi ønsker at kunne færdes bedre i det offentlige rum. Kender man et gadehjørne eller et fodgængerfelt i kommunen, hvor der ikke er en rampe, kan man ringe til os og forklare, hvor stedet er, og så kan vi danne os et overblik over problemet”, forklarer Flemming Johansen, der er en af initiativtagerne til pølsepatruljen.
Han pointerer, at det selvfølgelig kun drejer sig om kommunale veje – og ikke private veje. Er man i tvivl, så hellere for mange indrapporteringer end for få. Desuden opfordrer Flemming Johansen andre lokalafdelinger til at tage samme initiativ og indsamle dokumentation og gå til kommunen.
Indrapporteringer om manglende asfaltramper på kommunale veje i Københavns kommune skal ske til Jan Hansen 3871 2392 eller Flemming Johansen 3871 8059

Fokus på elopladning

Samtidig sætter politikgruppen fokus på elopladningsmuligheder i kommunen.
Københavns kommune vil være miljørigtig og forbedre forholdene for eldrevne trafikanter, men trafikanter på elscootere og minicrossere kan i dag ikke bruge elopladningmulighederne i byen, og politikgruppen har ikke kunnet få oplyst, hvor opladningspladserne er.
”Når man har en sygdom, der gør, at man skal bruge eldrevet køretøj, så siger jeg: , når nogen siger: . Det ville give mig en frihed og forbedre livskvaliteten, hvis jeg vidste, jeg kunne lade op forskellige steder”, siger Flemming Johansen.
Han har rettet henvendelse til Teknik- og Miljøforvaltningen i Kommunen og afventer svar.

Der er ingen kommentar endnu

Dit navn

Ren tekst

• Ingen HTML-tags tilladt.
  • Linjer og afsnit ombrydes automatisk.
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.