Müslibarer

18. november 2015
Müslibarer er lækre og gode som eftermiddags“kage” til kaffen, morgenmaden eller som den sunde dessert i madpakken.
Thumbnail

Ingredienser:

1 æg2 spsk. olivenolie1 dl æblejuice (el. vand)100 g havregryn (gerne glutenfrie)½ tsk. bagepulver1 tsk. kanel½ tsk. kardemomme150 g tørrede dadler150 g tørrede abrikoser100 g rosiner100 g mandler

Fremgangsmåde:

· Tænd ovnen på 175º varmluft.· Pisk æg, olivenolie og æblejuice sammen i en skål.· I en anden skål blandes de tørre ingredienser: bagepulver, havregryn, kanel og kardemomme.· Udsten dadlerne og hak dem fint sammen med abrikoserne. Hak også mandlerne fint.· Rør den tørre blanding sammen med æggeblandingen og ælt det hele godt sammen med dadler, abrikoser, rosiner og mandler.· Læg bagepapir på en bradepande og flad dejen ud på det til et ca. 1 ½ cm højt lag.· Bag müslien i 25-30 minutter ved 175 grader.· Vend müslien ud på et skærebræt, lad den afkøle et par minutter og skær den i stykker af ca 2 x 6 cm. Velbekomme! Opskrifterne bringes i samarbejde med MS, KOST & LIVSSTILSe mere på www.mskost.dk eller www.facebook.com/mskostoglivsstilKogebøgerne kan købes på www.scleroseforeningen.dk/shopFotos og opskrifter af Kasper Vestergaard

Der er ingen kommentar endnu

Dit navn

Ren tekst

• Ingen HTML-tags tilladt.
  • Linjer og afsnit ombrydes automatisk.
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.