Måske to næstformænd i Scleroseforeningen

16. oktober 2012
Hovedbestyrelsen ventes at gå ind for to næstformænd, men det kræver en vedtægtsændring på det kommende delegeretmøde
Thumbnail

Når lokalafdelingernes repræsentanter forbereder sig til den kommende delegeretforsamling i Scleroseforeningen den 17. og 18. november, skal der regnes på flere scenarier omkring valgene til foreningens ledelse.
Det store spørgsmål er, om foreningens fremover skal have to næstformænd. I dag er der kun èn, nemlig Ulla Wæber.

En ledelse med to næstformænd kræver en vedtægtsændring, og den skal vedtages af delegeretforsamlingen. Foreningens advokat har sagt god for, at de nye vedtægter, som delegeretforsamlingen måtte beslutte, kan bruges umiddelbart.

Foreningens hovedbestyrelse ventes at vedtage forslaget om en vedtægtsændring med to næstformænd på sit møde den 23. oktober. Et andet forslag til vedtægtsændring – nemlig at udvalgsformænd skal vælges direkte på delegeretmødet – er allerede vedtaget af hovedbestyrelsen.

Da der er frist for opstilling af kandidater til hovedbestyrelse og udvalg den 27. oktober, skal der ved opstillingen tages højde for, at vedtægtsændringerne går igennem. På Scleroseforeningens hjemmeside kan medlemmerne hente opstillingsskemaer, og når det gælder valg til udvalgene er der i opstillingsskemaet taget højde for, at der evt. bliver mulighed for at opstille som formandskandidat.

Såfremt hovedbestyrelsen den 23. oktober beslutter at indstille vedtægtsændring med to næstformænd, vil der blive lagt et opstillingsskema ud, hvor der tages højde for denne situation.

Kandidater, der allerede har afleveret opstillingsskemaer, hvor der ikke er taget højde for evt. vedtægtsændringer, vil blive kontaktet.

Der er ingen kommentar endnu

Dit navn

Ren tekst

• Ingen HTML-tags tilladt.
  • Linjer og afsnit ombrydes automatisk.
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.