Lommepenge røg i indsamlingsbøssen

26. september 2013
12-årige Nicoline fra Århus var med til at skabe et flot resultat af Scleroseforeningens indsamlingskampagne

Nikoline Axelsen er 12 år. Hun bor med sine forældre i Århus, og forleden var hun i Skagen nogle dage med sin klasse. Nikoline havde fået 200 kroner med i lommepenge, og hun havde 50 kroner tilbage, da hun kom forbi en indsamlingsbøsse fra Scleroseforeningen. Og så endte de sidste 50 kroners lommepenge i indsamlingsbøssen til fordel for scleroseforskning. Nikoline har ikke sclerosen inde på livet i det daglige, men hun kender sygdommen fra en kæreste til et familiemedlem.
Nikolines mormor ringede med denne rørende historie, og mange har gjort som Nikoline, nemlig støttet Scleroseforeningens arbejde ved at putte penge i indsamlingsbøsserne de seneste måneder.

1,6 mio. i indsamlingsbøsser

Selv om der stadig står indsamlingsbøsser enkelte steder, så er hovedparten talt op, og projektleder Irene Koch Rasmussen fra Scleroseforeningen kan notere et resultat på 1,6 mio. kroner fra indsamlingsbøsser og salg af stregkoder, pins og læbepomader. Det er en fremgang i forhold til sidste års resultat.

Fint samarbejde

Maj blev i det hele taget en flot indsamlingsmåned for Scleroseforeningen. Det er årets fokusmåned for foreningen, og årets kampagne ”Kys Sclerosen Farvel” gav bl.a. et fint samarbejde med Internetvirksomheden Trendsales, som indsamlede 63.683 kr. Dette samarbejde var også i høj grad med til at give foreningen synlighed med 3.300 ”likes” og en af sclerosevideoerne på Trendsales hjemmeside er foreløbig blevet delt 25.000 gange.
En anden aktivitet var en sms-indsamling, som gav 54.372 kr., og maj bød også på Ladywalk, hvorfra foreningen modtog 250.000 kroner. Endelig gennemførtes den traditionelle maj-kampagne med direct mail, som gav tæt på 1,2 mio. kroner.
Så Nicoline og alle de mange andre, som i maj gav en hånd til mennesker med sclerose, lagde lige omkring 3,2 millioner til den gode sag.

Der er ingen kommentar endnu

Dit navn

Ren tekst

• Ingen HTML-tags tilladt.
  • Linjer og afsnit ombrydes automatisk.
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.