Støt os i kampen

Støt os
LIVE TV fra Folkemødet: Scleroseforeningen i samråd om ulighed i sundhed
d. 13 juni 2014

Ulighed i sundhed skævvrider Danmark. Adgang og prioritering af behandling er ikke den samme, om du bor i Nordjylland eller hovedstaden. Hvordan går vi fra ulighed til lige muligheder for alle uanset bopæl? Scleroseforeningen er sammen med regions- og kommunalpolitikere kaldt i samråd af tidl. sundhedsminister Bertel Haarder. Se med, når TV2 Regionerne sender live fra debatten lørdag 11.30-12.30

”Ja, ulighed i sundhed vedrører i allerhøjeste grad også sclerosepatienter!,” lyder det prompte fra Scleroseforeningens direktør på spørgsmålet, om bopælen også afgør adgangen til behandling for sclerosepatienter. Mette Bryde Lind uddyber:

”Der er ikke mindst stor forskel på, hvordan scleroseklinikkerne rundt i landet håndterer progressive patienter. Mange afsluttes på klinikkerne på grund af manglende ressourcer. Antallet af neurologer per patient er så begrænset flere steder, at de kun kan nå at tilse patienter, som er i medicinsk behandling. Det er helt uacceptabelt for det store flertal af progressive patienter. Det er en debat, jeg glæder mig rigtig meget til at tage i morgen med politikerne.”

Debatten bliver afviklet på Folkemødet på den nye sundhedspolitiske platform, SundhedsParlamentet. TV2 Regionerne sender live fra debatten fra kl. 11.30-12.30 lørdag den 14. juni. Debatten vil blive sendt på seks regionalkanaler: Bornholm, Øst, Fyn, Syd, Midtvest og Nord.