Ladywalk gav stort overskud

12. august 2010
Da næsten 40.000 kvinder i år gik Ladywalk, blev overskuddet så stort, at Scleroseforeningen og Hjerteforeningen kunne dele et beløb på 400.000 kroner.

Af Kira Madsen
I går fik sekretariatet på Mosedalvej besøg af arrangørerne bag Ladywalk. Med sig havde de en check på 200.000 kroner, som skal gå til forskning i, hvorfor flere kvinder får sclerose.

”Jeg er glad for, på Ladywalks vegne, at kunne overrække denne check. Vi føler, at vores støtte kan være med til at gøre en forskel for forskningen i kvindesygdomme. Vi har været glade for samarbejdet, og Scleroseforeningens eksponering af Ladywalk har været en del af årets succes,” sagde Ivan Mejlgaard, der er formand for Ladywalks bestyrelse, da han overrakte checken til Scleroseforeningens formand, Christian L. Bardenfleth.

Dobbelt glæde
Formand for Scleroseforeningen, Christian L. Bardenfleth, havde svært ved at få armene ned over det flotte resultat.

”Det betyder alt for en forening som vores at samarbejde med en så positiv og velfungerende organisation som Ladywalk. Samtidig sætter det ekstra skub i forskningen i kvinder og sclerose, som er en af vores topprioriteter i foreningen i øjeblikket. Derfor er det en dobbelt glæde, og vi har været meget glade for samarbejdet,” siger Christian L. Bardenfleth.

Udvidet indsats
Finn Sellebjerg, der er formand for Scleroseforeningens forskningsudvalg, er glad for de mange penge.

”Det er et rigtig godt bidrag til forskningen, som kan være med til at kaste lys over, hvorfor flere kvinder får sclerose. Danske kvinders risiko for at få sclerose er næsten fordoblet siden 1970’erne, men vi ved ikke hvorfor. Arbejdet er allerede sat i gang, men den check, vi lige har fået, gør, at vi kan udvide indsatsen,” siger han.

Ladywalk er en årligt tilbagevendende begivenhed, som kunne fejre 10-års jubilæum i år. Næsten 40.000 kvinder gik til fordel for patientforeninger, som støtter sygdomsramte kvinder, og i år havde Ladywalk altså besluttet, at overskuddet skulle gå til Hjerteforeningen og Scleroseforeningen.

Læs mere om Ladywalk her: www.ladywalk.dk
Der er ingen kommentar endnu

Dit navn

Ren tekst

• Ingen HTML-tags tilladt.
  • Linjer og afsnit ombrydes automatisk.
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.