Kunsten gav 55.500 kr.

30. november 2011
Roseliv fik 20 kunstnere til at donere værker til auktion på Lauritz.com. Bronceskulpturer gav mest

Kunstauktionen på Lauritz.com til fordel for Scleroseforeningens arbejde er slut, og det samlede hammerslag på malerier og skulpturer blev 55.500 kroner. De går ubeskåret til det gode formål.
Initiativet til auktionen kommer fra Roseliv, som er en kreds af mennesker, der på forskellig måde skaffer penge til arbejdet for mennesker med sclerose.

Bronceskulptur toppede

Selv om litografiet af tegneseriefiguren Tintin i selskab med en nydelig afklædt dame med et hammerslag på 4.500 kroner blev topscorer i forhold til vurderingen, så var det to bronceskulpturer, der hjembragte de største beløb. Kunstneren Jens Galschiøt havde skænket skulpturen Katrina, der blev solgt for 11.500 kroner, mens Karen Warmings kvinde med barn gik for 11.000 kroner.

20 kunstnere støttede

Blandt billedkunstnerne var det maleren Frank Hammershøi, som hjembragte den højeste pris. Hans komposition fik hammerslag på 5.400 kroner.

I alt støttede 20 kunstnere sclerosearbejdet ved at donere sammenlagt 30 kunstværker til auktionen.

Der er ingen kommentar endnu

Dit navn

Ren tekst

• Ingen HTML-tags tilladt.
  • Linjer og afsnit ombrydes automatisk.
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.