Støt os i kampen

DKK
DKK
Støt os
Kostråd til mennesker med sclerose
d. 6 maj 2010

Bliv klogere på de nye kostanbefalingerne i forhold til sclerose

Det kan være svært for mennesker med sclerose at finde ud af, hvilke råd om kost, man skal holde sig til. I løbet af årene har der været foreslået mange forskellige kostplaner til mennesker med sclerose, og kostplanerne og forslagene til kosttilskud er ikke altid entydige. Fra et lægevidenskabeligt synspunkt er der ikke belæg for at sige, at en bestemt kostplan eller særlige kosttilskud vil kunne påvirke sygdommens forløb.

De undersøgelser, der er lavet på nuværende tidspunkt, har ikke kunnet dokumentere, at sygdommens forløb ændres af de kostomlægninger eller kosttilskud, der er undersøgt. Derfor kan det dog sagtens tænkes, at elementer fra kosten kan have indflydelse på sclerosens forløb, hvis det bliver undersøgt nærmere. Men man ved det ikke med de foreliggende undersøgelser, og der er brug for mere viden.

Læs kostrådene her