Støt os i kampen

DKK
Støt os
Kom til foredrag med Ellie Jokar

En personlig historie om livet med sclerose fortalt af en kvinde med humor og ordet i sin magt. Det er, hvad Lokalafdelingen for Roskilde og Køge inviterer til den 21. oktober

Lokalafdelingen har lavet en aftale med Ellie Jokar, der er musiker, rapper og komiker med iransk baggrund. Hun blev for alvor kendt af mange, da hun sammen med tre andre kvinder med indvandrerbaggrund lavede satireshowet ”Det slører stadig” på DR.

Ellie Jokar er uddannet markedsføringsøkonom, hun har sit eget plade- og produktionsselskab og bruger meget tid på socialt arbejde blandt unge mennesker. Og så har hun sclerose. Det vil hun fortælle om til et arrangement i Roskilde.

Tina Hindsbøl, som er medlem af lokalafdelingen bag arrangementet, fortæller, at de ved at invitere Ellie Jokar til Roskilde håber at kunne tiltrække en ny målgruppe:

”Vi vil gerne have fat i de yngre mennesker med sclerose. Det er ofte de lidt ældre mennesker med sclerose, der kommer til vores arrangementer. Det er selvfølgelig fint, men vi vil også gerne have fat i de unge. Vi tænkte, at Ellie Jokar måtte være et godt trækplaster for den målgruppe med sit satireprogram, så nu håber vi, at der kommer rigtigt mange.”

Lokalafdelingen ser arrangementet som et rigtigt godt tilbud til mennesker med sclerose - også fra andre lokalafdelinger, og ikke som noget de skal samle penge ind på. Arrangementet koster derfor kun 20 kroner.

Læs et portræt af Ellie Jokar her.