Støt os i kampen

Støt os
Kom med til årsmøde i Det Centrale Handicapråd
d. 7 januar 2015

Tirsdag d. 3. februar sætter Det Centrale Handicapråd fokus på demokratisk ligeværd og holdninger til mennesker med handicap

Tirsdag d. 3. februar holder Det Centrale Handicapråd årsmøde. Det er en dag med oplægsholdere - blandt andet socialminister Manu Sareen og direktør for institut for menneskerettigheder Jonas Christoffersen - og spændende debatter om demokrati og holdninger til mennesker med handicap. Alle deltagere til årsmødet bliver løbende inddraget i debatten via live-afstemninger.

Læs programmet og tilmeld dig her

Hvad er Det centrale Handicapråd

Det Centrale Handicapråd rådgiver regeringen, Folketinget og andre om handicapspørgsmål og er forum for dialog mellem centrale aktører på handicapområdet.
Det Centrale Handicapråd skal vurdere samfundsudviklingen set i lyset af FN’s handicapkonvention og have et mere specifikt fokus på udvalgte aspekter af konventionen. Inklusion, tilgængelighed og bekæmpelse af fordomme er centrale opgaver for rådet.