Kom med i psykologisk gruppeforløb for nydiagnosticerede

24. marts 2015
I foråret 2015 tilbyder Scleroseforeningen et gruppeforløb for yngre nydiagnosticerede ca. 18 – 35 år. Du har muligheden for at deltage, hvis du har fået diagnosen indenfor de sidste 2 år.

Det at have fået diagnosen sclerose giver almindeligvis anledning til mange forvirrende tanker og følelser. Mange har glæde af på et tidspunkt at mødes og udveksle tanker og erfaringer med andre i samme situation. Det kan måske vække genkendelse eller give nye synsvinkler på at leve med en kronisk sygdom. Scleroseforneingen tilbyder et gruppeforløb for nydiagnosticerede. Gruppeforløbet er med ca. 8 deltagere og med erfaringsudveksling, diskussion af temaer og mulighed for at tale om det, som er mest aktuelt for dig.

Temaer i forløbet:

Psykiske reaktioner på at få diagnosen sclerose
Fremtiden – uforudsigelighedens betydning
Ændrer det mit syn på mig selv?
Hvor meget og hvordan skal jeg tale med andre, som familien, børn, venner eller arbejdspladsen om sygdommen?

Datoer:

Gruppen mødes 4 gange á 1½ time, og alle gange vil ligge i tidsrummet mellem 14.30 – 16.00

Torsdag d. 07.05.2015
Torsdag d. 21.05.2015
Torsdag d. 28.05.2015
Torsdag d. 04.06.2015

Sted:

Scleroseforeningen, Mosedalvej 15, 2500 Valby

Gruppeledere:

Psykolog Dorte Larsen og Led. psykolog Mette Harpsøe Nielsen og psykologpraktikant Pernille Kristensen.

Tilmelding

Sker ved henvendelse til Scleroseforeningens psykologer på tlf. 36 46 36 46, hvor du også kan få yderligere oplysninger, hvis du har brug for det. Hvis du ikke tidligere har talt med en af psykologerne, er det hensigtsmæssigt, at du kommer ind til en forsamtale, inden du starter i gruppen.

Der er ingen kommentar endnu

Dit navn

Ren tekst

• Ingen HTML-tags tilladt.
  • Linjer og afsnit ombrydes automatisk.
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.