International handicapdag peger frem mod World MS Day

3. december 2010
I dag er det FN’s internationale dag for handicappede, og dagen er valgt af Multiple Sclerosis International Federation (MSIF) til at sætte gang i forberedelserne frem mod World MS Day 2011.

MSIF har valgt igen i år at sætte fokus på ”beskæftigelse” i forbindelse med sclerose, og i dag lanceres en stor undersøgelse, der krydser grænser og forhåbentligt resulterer i en masse svar fra både arbejdsgivere og arbejdstagere i hele verden.

Derfor er det vigtigt, at du udfylder undersøgelsen - og sender den videre til dine bekendte og kontakter.

Undersøgelsen har til formål at indsamle viden om, hvilken politik og hvilke faciliteter, der allerede findes (eller ikke findes) til at hjælpe personer sclerose til at blive i arbejde.

Formålet med undersøgelsen er at finde ud af, hvilke politikker og procedurer, der er på plads i virksomheder og organisationer over hele verden. Spørgsmålene er blevet formuleret ved hjælp af resultaterne af dette års (2010) undersøgelse af personer med sclerose og deres pårørende (mere end 12.000 mennesker svarede i år), og undersøgelsen fokuserer på de områder, respondenterne fortalte, ville hjælpe en person med sclerose til at blive i arbejde.

Da de mest interessante data vil komme fra arbejdsgiverne, er det op til alle at henvende sig til og opmuntre lokale, nationale og internationale arbejdsgivere, ledere, direktører og andre til at fuldføre undersøgelsen.
Men medarbejdere eller arbejdstagere kan også besvare undersøgelsen og fortælle om de virksomheder og organisationer, de arbejder for. Undersøgelsen er anonym, så respondenter bliver ikke bedt om deres navn eller organisation navn.

Undersøgelsen vil lukke i slutningen af marts 2011 og resultaterne vil blive brugt i forbindelse med World MS Day.

Se undersøgelsen her

Der er ingen kommentar endnu

Dit navn

Ren tekst

• Ingen HTML-tags tilladt.
  • Linjer og afsnit ombrydes automatisk.
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.