Holstebro indbyder til stort debatmøde forud for kommunalvalget

27. august 2013
Valgkampen til det kommende kommunalvalg er skudt i gang. I morgen onsdag vil lokale politikere give deres mening til kende på handicapområdet til et debatmøde i Holstebro, som er arrangeret af frivillige kræfter i Scleroseforeningen.
Thumbnail

Hvor meget kan man forlange af pårørende? Hvornår er det rimeligt, at folk selv betaler for deres hjælpemidler? Og hvad er det vigtigste forhold for at hjælpe folk med handicap? Disse er blot nogle af de spørgsmål, som vil blive diskuteret på debatmødet i Holstebro onsdag den 28. august.

Her vil de seks politikere Ulla Tørnæs (V), Mads Jakobsen (V), Orla Østerby (C), Anne Lise Holst Jensen (SF), Grethe Hestbech (SF) og Lone Pilgaard Sørensen (A) deltage. De seks politikere er valgt, så de repræsenterer de tre kommuner Lemvig, Struer og Holstebro.

Frivillige kræfter bag

Allerede tilbage i efteråret 2012 fik Knud Erik Aagaard Kristensen, som er frivillig i Scleroseforeningens lokalafdeling i Nordvestjylland, ideen til at holde et debatmøde, så man kunne høre de lokale politikere i Holstebro og omegn om deres holdninger til handicappolitik forud for kommunalvalget 2013.

Siden da har han og Anita Zacho Villadsen, som er formand for lokalafdelingen, arbejdet hårdt på at få et debatmøde op at stå.

”Jeg håber, at de ting, der bliver debatteret til mødet, bliver ført ud i livet efter valget. Og jeg vil også efterfølgende forsøge at holde fast i eventuelle løfter. Politikerne skal huske, hvad vi snakkede om den 28. august 2013,” siger Knud Erik Aaagard Kristensen.

Vil påvirke fremtidig politik

Knud Erik Aaagaard Kristensen håber, at der ved debatmødet vil komme nogle konkrete bud på bordet, som vil kunne præge handicappolitikken de næste fire år.

”Vi vil jo ikke komme og bede om en masse penge, men vi vil give nogle bud på, hvordan man får det bedste ud af de penge, der er,” siger Knud Erik Aagaard Kristensen. ”Derfor er det vigtigt, at de, der har en god ide til fremtiden, kommer frem med den på debatmødet.”

Debatmødet finder sted onsdag den 28. august 2013 kl. 19.30 på VIA University College i Holstebro.

Der er ingen kommentar endnu

Dit navn

Ren tekst

• Ingen HTML-tags tilladt.
  • Linjer og afsnit ombrydes automatisk.
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.