Støt os i kampen

Støt os
Historisk vellykket RoseLiv-koncert i aftes
d. 9 marts 2015

For første gang nogensinde var der totalt udsolgt til årets RoseLiv-koncert

1160 solgte billetter og et vellykket show med dygtige kunstnere. Odense Koncethus dannede i aftes rammen om RoseLiv-koncert nummer 14, og det var en historisk en af slagsen. For første gang kunne støttegruppen bag koncerten tænde det røde lys uden for koncerthuset. Alle billetter var solgt.

”Det var en fantastisk aften,” fortæller initiativtager gennem 14 år, Hans Kurt Johnsen, der som forklaring på den udsolgte koncert siger, at støttegruppen i år har satset mere på reklame for koncerten.
”Vi har kørt lokale TV-spot og har satset på at reklamere på sociale medier. Det har virket – sammen med, at kunstnervalget har været rigtigt i år,” siger han.

RoseLiv-pris til Morten Blinkenberg

Den traditionsrige Roseliv-pris blev også uddelt på aftenen. RoseLiv-prisen uddeles en gang årligt til koncerten til en forsker, der har gennemført anerkendt og betydningsfuld forskning i sclerose. Den gik i år til Morten Blinkenberg fra Rigshospitalet. Han er speciallæge i Neurologi, Ph.D. Overlæge på Neurologisk afdeling, Dansk Multipel Sclerose Center, Rigshospitalet. Roseliv-prisen er på 130.000 kroner og er sponseret af medicinalfirmaerne Biogen, Genzyme og Novartis.

Velgørenhedsmiddag og auktion

Som noget nyt havde RoseLiv-folkene arrangeret en velgørenhedsmiddag i februar som optakt til koncerten, og også dette tiltag blev en succes. Det var en gourmetmiddag på Restaurant Skovbakken i Odense med underholdning fra fire musikere fra Syddansk Musikkonservatorium, og hvor overskuddet – som fra koncerten – går til forskning i sclerose
”Det gik over forventning. Vi havde 48 deltagere, og det gav et overskud på 13.400 kroner”, siger Hans Kurt Johnsen.
Efter koncerten sættes den velkendte RoseLiv-auktion i gang. Du kan løbende følge med i de genstande, som kunstnerne sætter til salg på roseliv.dk, og også herfra går overskuddet til forskning i sclerose.

Læs mere på www.roseliv.dk