Gå til hovedindhold

Her kan du få hjælp til Digital Post

7. august 2014
Kort fortalt
Fra den 1. november 2014 skal alle kunne modtage breve fra det offentlige. Her er en guide til, hvor du kan finde hjælp til at oprette den digitale postkasse
Thumbnail

Du kan i dag vælge at tilmelde dig Digital Post enten på borger.dk’s forside eller i e-Boks, hvis du allerede er tilmeldt der. På borger.dk findes en række videoer og trin-for-trin-vejledninger, som kan hjælpe dig i gang med at bruge den nye digitale postkasse.

Alle, som ikke har tilmeldt sig, vil i løbet af august og september modtage et papirbrev om, at der er ved at være tid. Hvis du ikke selv tilmelder dig, bliver du automatisk tilmeldt den 1. november. Det betyder, at du da ikke længere vil modtage papirpost fra din kommune, sygehuset eller SKAT. 

Fritagelse fra Digital Post

Der er dog stadig mulighed for at blive fritaget for Digital Post. For at blive det, skal du møde op hos Borgerservice. Du kan finde fritagelseskriterierne og mere information her.  

Du har mulighed for at give andre, eksempelvis din ægtefælle eller andre familiemedlemmer, adgang til at læse din digitale post. Det kan du gøre hos Borgerservice, på e-Boks.dk eller via borger.dk/digitalpost.

Hvis du har svært ved at læse, er der mulighed for at få de digitale breve læst op. Det sker gennem et værktøj, ”Adgang for Alle”, som findes her.

Brug for mere hjælp?

Du kan altid henvende dig hos Borgerservice eller på dit lokale bibliotek, hvis du har behov for mere hjælp. Desuden har Digitaliseringsstyrelsen oprettet telefonlinjer, som kan hjælpe dig, hvis du oplever problemer.

Telefonnumre og åbningstider på de linjer, som kan hjælpe med NemID, borger.dk og e-Boks, kan du finde her.

Der er ingen kommentar endnu

Tilføj kommentar

Dit navn

Ren tekst

  • Ingen HTML-tags tilladt.
  • Linjer og afsnit ombrydes automatisk.
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.
Vær opmærksom på at din kommentar er offentlig.