Støt os i kampen

DKK
DKK
Støt os
Har du kognitive problemer?
d. 28 marts 2011

Rixpod sætter fokus på kognitive problemer

Så er Rix Untidt på banen igen med en ny podcast. I omtalen af podcasten hedder det:

”Ca. halvdelen af MS'ere vil opleve kognitive problemer i større eller mindre grad. Men er du bevidst om, hvilke kognitive udfordringer du har? Og kan du beskrive dem tydeligt til gavn for dig selv og dine omgivelser?

Lyt til podcastet med Neuropsykologen Mette Ellermann som sætter ord og begreber på de mest udbredte kognitive vanskeligheder. Hør bl.a. om nedsat tempo, opmærksomhedsforstyrrelser og styringsvanskeligheder, sclerosetræthed og depression og om vigtigheden af at undgå stress.”

Mette Ellermann arbejder til hverdag med mennesker med sclerose. Hun oplever tit, hvordan vanskeligheder kan afhjælpes ved at sætte ind på uventede måder. Mange er ikke klar over præcist, hvad deres stærke eller svage sider er, eller hvordan man få en bedre hverdag, når hjernen begynder at slå knuder.

Lyt til podcast her:

Mette Ellermann - har du kognitive problemer?

Scleroseforeningen afholder: Kursus om kognitive vanskeligheder

Mange mennesker med sclerose oplever kognitive problemer i deres hverdag. På dette kursus får du mulighed for at blive klogere på, hvilke vanskeligheder du har, og hvad du kan gøre for at hjælpe dig selv, så vanskelighederne ikke fylder så meget i din hverdag.

Du vil blive præsenteret for en række redskaber, som du efterfølgende kan arbejde videre med derhjemme. Du skal forvente, at der vil være en del praktiske øvelser på kurset. Øvelserne vil både være i grupper og individuelt.

Kurset afholdes I Dr. Ferieby i Grenaa 4-6/11. Ansøgningsskema kommer i Magasinets august nummer.

Mere om RIXPOD

Rix Untidt er journalist og har selv sclerose. Læs mere her:Rix pod - om at leve med sclerose.