Handicapegnet feriebolig på Bornholm

12. juli 2010
Nu har solskinsøen Bornholm, der i disse dage lever op til navnet, fået en ny, handicapegnet feriebolig. Lejligheden har til huse på Kæmpegård i Klemensker, der ligger på den nordlige ende af øen.

Boligen er ca. 50 kvm og tilbyder ægte bondegårdsidyl på en firelænget gård. Lejligheden har egen indgang, trådløst internet og radio. Der er niveaufri adgang ude og inde og en rampe til en stor, østvendt terrasse.

Lis Schou, der er lokalformand for Dansk Handicap Forbund (DHF), har besøgt lejligheden sammen med tilgængelighedsrådgiveren Bjarne Egelykke, og i den forbindelse sagde hun til Handicap-nyt:

”Den fungerer udmærket. Alt overholder krav og mål. Der er god plads overalt, også når man skal spise. I soveværelset kan man flytte om på de to senge, fuldstændig som man vil, så det er bare i orden. På badeværelset er der også virkelig god plads, og det er dejligt, man også kan komme under håndvasken med en høj stol. Så det er en aldeles udmærket lejlighed for mennesker med handicap.”

Læs mere om ferieboligen, se billeder og reserver her: www.ferieboligbornholm.com
Der er ingen kommentar endnu

Dit navn

Ren tekst

• Ingen HTML-tags tilladt.
  • Linjer og afsnit ombrydes automatisk.
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.