Håndboldstjerner vandt penge til Scleroseforeningen

4. januar 2011
De to gulddrenge Lars Jørgensen og Lars Christiansen havde valgt Scleroseforeningen som modtager af halvdelen af præmiesummen, da de tirsdag aften deltog i ”Hvem vil være millionær”.
Af Lotte Bach Hansen, journalist

Det blev desværre ikke til en rund million. Håndboldspillerne Lars Jørgensen og Lars Christiansen viste sig som sande gamblere, da de deltog i ”Hvem vil være millionær”. Men når man gambler, kan man også risikere at tabe. Og på spørgsmålet til en halv million kroner gik det desværre galt for de to.

Lars Jørgensen var bagefter lidt træt af resultatet.

”Da jeg så det i går aftes, syntes jeg ikke, at spørgsmålene virkede så svære. Men når man sidder inde i studiet, så går man altså lidt i panik. Man er nervøs for at være en total fiasko og ryge ud på spørgsmålet til 5000 kroner,” fortalte han.

Så galt gik det nu ikke for håndbolddrengene, som ifølge Lars Jørgensen var helt enige om, at der skulle satses hele vejen igennem spillet.

”Vi havde aftalt inden, at vi ville gå efter millionen. Det var ud fra en tanke om, at vi ikke kommer til at sidde i den stol nogensinde igen, så vi skulle satse alt denne her gang. Og så var vi enige om, at glæden ved at vinde de 500.000 kroner ville have været større end ærgrelsen over at tabe. Så vi valgte at gamble,” forklarer han.

Spørgsmålet, der fældede håndboldspillerne, inden de nåede millionen, lød: ”Hvilken af disse aviser blev grundlagt sidst?”

Her valgte drengene at satse, selvom de ikke kendte svaret. ”Vi har heller haft B som svar endnu,” var en del af deres argument, men den gik altså ikke. Svaret var ikke B ”Børsen”, som de valgte at svare men C ”Information”.

De 50.000 kroner i præmiepenge skal deles mellem Scleroseforeningen og Julemærkefonden. Det var Lars Jørgensen, som havde valgt Scleroseforeningen som værdig modtager af halvdelen af præmien. Valget faldt på Scleroseforeningen, fordi han har en fætter, der har sclerose.

”Jeg kan se, hvor slemt ramt min fætter er. Det er gået rigtigt stærkt for ham. Han er stadig dårlig, men sygdommen er heldigvis gået lidt i stå på det seneste. Jeg kunne lige så godt have valgt for eksempel Kræftens Bekæmpelse, men jeg har en fornemmelse af, at der er nogle organisationer, der har lidt nemmere ved at samle penge ind end andre, og derfor ville jeg gerne støtte Scleroseforeningen, som måske ikke altid er den første foreningen, folk tænker på,” forklarer han.
Der er ingen kommentar endnu

Dit navn

Ren tekst

• Ingen HTML-tags tilladt.
  • Linjer og afsnit ombrydes automatisk.
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.