God dialog på årets ScleroseTour

25. september 2012
Omkring 30 medieomtaler og massevis af gode samtaler er det blevet til på årets ScleroseTour

Af Lotte Skou Hansen, journalist

Det har sjældent været stolte citychefer, der har modtaget diplomer fra holdet bag ScleroseTour 12 i den foregående uge.

Flere er ellers ankommet stolte til diplomoverrækkelserne sikre på, at i netop deres by ville tilgængeligheden for mennesker med gangbesvær være i top.

Når de så har fået at vide, at der viste sig kun at være adgang for kørende kunder i butikken i mellem 30 og 40 procent af ”deres” butikker, har det været så som så med stoltheden.

Det er dog ikke det værste udgangspunkt for en god samtale. Flovheden over, at det ikke stod bedre til, har nemlig i mange byer åbnet op for en god dialog om, hvordan resultatet kan forbedres. Samtidig har det også gjort meget godt for dialogen, at foreningen ikke uddelte sure smileys, men kun havde fokus på anerkendelse.

”Dialogen var god, og vi er blevet modtaget med åbne arme mange steder, fordi vi er kommet med en positiv tilgang. Det har de taget til sig, og alle citychefer har lovet os at gå videre til deres medlemmer med opfordringer til at få lavet både større og mindre forbedringer, så alle kan få en smiley,” siger talsmand for touren Jens Holst.

Også de lokale medier har over hele landet været positive over for touren. Allerede på nuværende tidspunkt har der været bragt mere end 30 artikler og indslag om touren, og forhåbentlig kommer der fortsat flere, når resultaterne for hele touren kommer ud i denne uge.

Se billeder fra ScleroseTour 12 her

Der er ingen kommentar endnu

Dit navn

Ren tekst

• Ingen HTML-tags tilladt.
  • Linjer og afsnit ombrydes automatisk.
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.