Støt os i kampen

Støt os
Gaven til Dronningen
d. 13 januar 2012

Dronningen fik en krans af grønne blade udformet som foreningens logo i jubilæumsgave

”En kreativ gave, som der er tænkt godt over, men som alligevel ikke koster for mange indsamlingspenge.”

Sådan formulerer Scleroseforeningens formand Christian L. Bardenfleth tankegangen bag foreningens gave til Dronning Margrethe i anledningen af hendes 40 års regentjubilæum.

Gaven er en krans af grønne blade udformet som Scleroseforeningens logo.

Fra Bering

Den specielle gave blev fremstillet hos Berings Blomster i København. Indehaveren af den kendte blomstervirksomhed, Bjarne Als, og hans personale måtte tage weekenden til hjælp for at få klaret Scleroseforeningens gave sammen med de mange andre udsmyknings- og blomsteropgaver, som regentjubilæet betyder for Berings.

Protektor i 52 år

Da Dronningen fyldte 70 år blev Scleroseforeningens gave, et unikt dukketeater, overrakt personligt af foreningens formand og direktør. Denne gang blev gaven afleveret sammen med mange andre gaver i Det Gule Palæ på Amalienborg.

Mens Dronningen nu har regeret i 40 år, så han hun været Scleroseforeningens protektor i 52 år. Det begyndte nemlig 1. oktober 1959.