Støt os i kampen

Støt os
Fra Manchester til Stockholm på cykel
d. 25 oktober 2010

I sidste uge havde sekretariatet i Valby besøg af to ualmindeligt friske engelske piger. Deres mor har sclerose og for at sætte fokus på sygdommen og samle penge ind, besluttede pigerne sig for at cykle en tur. En lang tur…

Af Lotte Bach Hansen, journalistDet handler om at samle penge ind og sætte fokus på den sygdom, deres mor er ramt af.
Derfor skulle turen gå fra M til S. Fra Manchester til Stockholm.

Det besluttede de to engelske søstre Hana og Sylvie for et halvt år siden. Og så startede forberedelserne ellers. For når man ikke er vant til at cykle længere end til arbejde, så er der langt fra Manchester til Stockholm. Meget skal planlægges, meget udstyr skal fremskaffes. Især når turen skal foregå i oktober og november, og man insisterer på at sove i telt undervejs.

Da Hana og Sylvie i sidste uge var nået til Danmark, havde de stadig friske ben og var klar på den sidste over 600 kilometer lange del af turen.

Efter planen skal pigerne ankomme til Stockholm i næste uge. Deres mor, Pam, som har sclerose, kommer flyvende fra England, for at holde en uges ferie med dem, inden de skal hjem igen. Denne vej dog med fly.

Læs mere om Hana og Sylvies eventyr og deres oplevelser i blandt andet Danmark her: http://manchester2stockholm.blogspot.com/
Har du lyst til at bakke op om pigernes initiativ, kan du donere et pund eller to her.

http://www.justgiving.com/manchester2stockholm Hana og Sylvie har allerede indsamlet, hvad der svarer til mere end 25.000 danske kroner.

Er du blevet inspireret af Hana og Sylvies initiativ og har fået lyst til at gøre noget lignende? Scleroseforeningen arbejder i øjeblikket på at gøre det nemmere for folk at lave private events og små indsamlinger til fordel for foreningen. Kontakt Irene Koch Pedersen i Scleroseforeningen på 36 46 36 46 eller ipe@scleroseforeningen.dk, hvis du er interesseret.