Forskertræf i Scleroseforeningen

12. april 2010

De fremmeste hjerner indenfor dansk scleroseforskning var i sidste uge samlet i Scleroseforeningen for at fremlægge de forskningsprojekter, foreningen er med til at finansiere.

De 32 forskere fortalte om, hvad de går og laver til daglig og opdaterede hinanden på deres projekter, som flere håber at kunne fortsætte næste år.

For 2010 har foreningens forskningsudvalg med professor, dr. med., Per Soelberg Sørensen i spidsen udvalgt 20 forskningsprojekter over hele landet, som støttes af Scleroseforeningen med 6,450 millioner kroner. Derudover støtter foreningen også et tre-årigt forskningsprojekt i progressiv sclerose med i alt cirka ni millioner kroner.

Per Soelberg Sørensen fik i øvrigt på mødet overrakt blomster og høstede stor anerkendelse som sine seks år som forskningsudvalgets formand. Hans afløser ventes udpeget på Scleroseforeningens hovedbestyrelsesmøde senere i dag og præsenteres her på siden i morgen.

Der er ingen kommentar endnu

Dit navn

Ren tekst

• Ingen HTML-tags tilladt.
  • Linjer og afsnit ombrydes automatisk.
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.