Støt os i kampen
for et bedre liv

I kampen mod sclerose, udgør offentlig støtte kun 4% af vores udgifter. Din donation er afgørende!
DKK
DKK
Støt os
Fokus på Folkemøde
d. 8 juni 2012

Scleroseforeningen har aftale med 13 folketingspolitikere om deltagelse i sejladser eller dialogmøder

Foreløbig er Scleroseforeningen under Folkemødet sikret nærkontakt med 13 folketingspolitikere, som alle har social- eller sundhedsområdet som deres primære politiske opgaver. De 13 politikere skal enten ud at sejle med galeasen Mester, som Scleroseforeningen har hyret til eventen Politik med Udsigt, eller de deltager i et af foreningens tre dialogmøder.

Politik med Udsigt gennemføres fem gange, og ved alle otte arrangementer kommer de politiske emner, der trænger sig på for foreningens medlemmer, i fokus. Ud over denne nærkontakt vil foreningens repræsentanter opsøge andre debatmøder og events, hvor der er mulighed for at spørge om og kommentere relevante emner og få kontakt til de mange deltagende politikere.

Bedste boldøje

Gennem de mere underholdende aktiviteter i Scleroseforeningens telt på Allinge Havn vil man blandt andet kåre ”Folketingets bedste boldøje”, hvor politikerne skal nedskyde opstablede dåser. Blandt andet på den måde håber foreningen at kunne udfordre alle de 130 deltagende politikere til at besøge Scleroseforeningens telt og komme i dialog med dem. I teltet vil der også være plancheudstilling m.m. som fortæller om sygdommen sclerose, om foreningen etc.

”Men det er først og fremmest gennem sejladserne og dialogmøderne, at vi får mulighed for at uddybe vore holdninger og forslag. Og det er helt unikt, at en organisation som vores får mulighed for at komme i nærkontakt med så mange relevante politikere på fire dage,” siger direktør Mette Bryde Lind, Scleroseforeningen.

Til Christiansø

Politik med Udsigt gennemføres fire gange torsdag og fredag som en 1-times sejlads, mens der bliver en længere tur til Christiansø fredag kl. 9-14. Her har lederen af Dansk Folkeparti, Pia Kjærsgaard, og partifællen Peter Skaarup tilmeldt sig, så der er ingen tvivl om, at de to politikere kommer hjem fra Folkemødet med et langt større kendskab til Scleroseforeningen.

”Politikerne har frit kunnet tilmelde sig vore sejladser, og derfor er det tilfældigt, at vi ender med kun at have Pia Kjærsgaard og Peter Skaarup med på den lange tur til Christiansø. Men med den indflydelse, deres parti har på dansk politik, så er vi naturligvis meget tilfredse med denne mulighed for kontakt og dialog,” siger Mette Bryde Lind.

Læs mere om Scleroseforeningens deltagelse i Folkemødet