Flot hæder til Scleroseforeningens facebookkampagne

15. maj 2012
Kampagnen "Støt kvinderne i dit liv" vandt - som den eneste digitale kampagne til sociale medier - en pris ved weekendens Creative Circle-awards

I maj 2011 satte Scleroseforeningen fokus på, at flere kvinder får sclerose. Et af elementerne i kampagnen var en Facebook-applikation, der gjorde det muligt at sende kærlige tanker til kvinderne i dit liv.

Ved at benytte applikationen kunne du farve billedfeltet lyserødt i modtagerens profil - og på den måde sprede budskabet om, at flere kvinder får sclerose.

Hæder til den gode ide

I denne weekend afholdt reklamebranchen sin årlige prisfest, hvor kreative ideer belønnes med priser. Og her blev Scleroseforeningens kampagne hædret med en pris i kategorien "Digital/social media campaigns". Der var 4 nominerede i kategoerien, og der blev kun uddelt én pris: til Scleroseforeningens kampagne.

Ideen bag kampagnen kom fra de to art directors, Silas Jansson og Cliff Kagawa, der leverede arbejdskraften til Scleroseforeningen uden beregning.

Selve den tekniske udførelse af ideen stod det digitale bureau Konstellation for.

Læs mere om Creative Circle og deres priser her

Der er ingen kommentar endnu

Dit navn

Ren tekst

• Ingen HTML-tags tilladt.
  • Linjer og afsnit ombrydes automatisk.
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.