Støt os i kampen

Støt os
Fleksjobbere: Stop reformen
d. 12 marts 2012

Fire kvinder med forskellige handicap har etableret facebookgruppen ”Stop fleksjobreformen”. Medlemstallet vokser time for time. Følg med her

Den 28. februar 2012 fremlagde Regeringen forslag til reform af førtidspension og fleksjob.
”Stop fleksjobreformen” – er en nystiftet Facebook-gruppe, der finder det usandsynligt, at regeringens forslag til en reform af reformen vil kunne skaffe flere fleksjobbere i beskæftigelse, når reformens virkelighed viser, at det bliver dyrere for arbejdsgiverne.

En af initiativtagerne til ”Stop fleksjobreformen”, Helle Kold Nielsen siger:
”Reformen vil rent faktisk betyde, at størsteparten af arbejdsgivere fremover skal betale deres kommende fleksjobbere mere i lønningsposen. Og hvor sandsynligt er det så, at de nuværende mere end 17.000 ledige fleksjobbere (25 pct.) kommer med i det fællesskab, som beskæftigelsesminister Mette Frederiksen så varmt omtaler?” Følg gruppen her:

Uanstændigt udspil

”En person bevilliges fleksjob, efter at have været gennem en lang og psykisk hård proces, før det bekræftes, at man lider af en varig og nedsat arbejdsevne. Med reformen lægger beskæftigelsesminister Mette Frederiksen op til, at fleksjobberne skal i beskæftigelse på det ordinære arbejdsmarked – Og ”Stop fleksjobreformen” finder det helt usandsynligt og direkte uanstændigt, at regeringen åbenbart forestiller sig, at mennesker med handicap kan lokkes eller trues til at få deres arbejdsevne tilbage”, siger Helle Kold Nielsen.

Livet gøres sværere for dem på fleksjob

Helle Kold Nielsen siger: ”Det eneste man opnår med reformen er, at gøre livet sværere og mere usikkert for de mange tusinde, som allerede er visiteret til fleksjob, især de under 40 år, som ser ud til at skulle gennem opslidende forløb hvert femte år. En dyr og psykisk opslidende facon at spendere danskernes penge på. Et spild af både menneskelige og økonomiske ressourcer.”

Følg med på facebook:

Det er fire kvinder med forskellige handicap, der har etableret gruppen "Stop fleksjobreformen" på Facebook. Medlemsantallet vokser time for time. Følg med her:

Gruppen har desuden etableret en underskriftsindsamling, som skal afleveres til beskæftigelsesminister Mette Frederiksen, så hun bliver klar over, at reformen berører mere end 70.000 danskere. Den kan du følge her:

Du kan også se en film, der forklarer det: