Støt os i kampen

Støt os
Firma opslår fleksible skånejobs
d. 28 marts 2012

Firmaet Teledan-Witronic i Horsens søger personer med gode kompetencer indenfor it, markedsføring og regnskab til skånejob. ”Vi søger dygtige mennesker til en meget fleksibel og forstående arbejdsplads,” siger Jan Poppe, salgsdirektør i Teledan-Witronic

Af Kitt Kragelund

Teledan-Witronic har base i Horsens. Firmaet, der er totalleverandør af antenneudstyr og rådgiver om antenne- og fibernetanlæg, søger personer til forskellige opgaver. En stillingsannonce der kun bliver slået op hos Scleroseforeningen.

- Der er tale om projekter i større eller mindre omfang, og der er nok at tage af. Derfor søger vi ikke en fuldtidsansat til at varetage det hele, men flere personer med forskellige kompetencer til de forskellige opgaver, forklarer Jan Poppe.

Opgaverne er blandt andet markedsføring, brug af c5 økonomisystem, it-opgaver som eksempelvis nyhedsmail og opdatering af hjemmeside og lignende. Jan Poppe understreger, at fleksibiliteten i firmaet giver en kæmpe fordel, da mange af opgaverne kan laves hjemmefra over hele landet, og arbejdstiden tilpasses den enkelte ansatte.

Fleksibilitet og forståelse er kernen

- Vi har forståelse for, at de mennesker vi søger ikke kan klare et fuldtidsjob. Hvis den rette person kan være hos os i fem timer om ugen, er det fint, hvis det er 20 timer om ugen eller skiftende arbejdsindsats, er det også dejligt. Vi har intet timetal til jobopslaget, fortæller salgsdirektøren fra Teledan-Witronic.

At Jan Poppe har valgt at lede efter personer til skånejob, er ikke tilfældigt. I firmaets afdeling i Rødovre er der ansat en person med handicap, der har været et stort aktiv for firmaet. Ud fra den erfaring fortæller Jan Poppe:

- Vi søger personer i skånejob, fordi arbejdsindsatsen er mindst lige så brugbar, fordi vi søger så mange forskellige kompetencer, at vi højst sandsynligt ikke kan finde én person, der kan det hele, og ikke mindst fordi vores firma måske kan gøre en forskel for den enkelte.

Store tanker om ansættelse i skånejob

Arbejdsmarkedet er generelt sløvt, hvilket også gælder udbuddet af skånejob. Teledan-Witronic ønsker at ansætte dygtig arbejdskraft, men Jan Poppe håber også, at firmaet måske kan ændre hverdagen for en enkelt eller flere ved at give dem et job.

- At blive tvunget fra arbejdsmarkedet grundet en sygdom eller ulykke må være slemt. Det vil betyde meget for os, hvis vi kan give nogle et indhold i hverdagen gennem et arbejde. Vi kunne sagtens søge studerende, men vi mangler de helt rette personer, der besidder modenhed, erfaring, kreativitet og selvstændighed. Det vigtigste er, at det er de rigtige mennesker. Så skal vi nok få resten til at passe ind, slutter Jan Poppe.

Jan Poppe opfordrer alle til at tage kontakt til firmaet, hvis de har kompetencer indenfor de nævnte områder eller lignende på lbn@teledan.dk

Savner din virksomhed også en person? Skriv til pch@scleroseforeningen.dk hvis I ønsker et jobopslag formidlet.