Støt os i kampen

DKK
DKK
Støt os
Firma donerede sparede penge til Scleroseforeningen
d. 30 august 2011

Firmaet Eaton Holec A/S har valgt at skippe julekortene til kunder og forretningsforbindelser. De penge, de sparer, resulterer i år i en donation til Scleroseforeningen.

Af Lotte Bach Hansen, prk@scleroseforeningen.dk

For andet år i træk betyder lidt utraditionel tænkning i firmaet Eaton Holec A/S, at en velgørende organisation har modtaget en dejlig julegave.

Indtil sidste år har firmaet skrevet julekort til deres mange kunder og forretningsforbindelser. Hvert eneste af disse kort skulle indkøbes, underskrives og puttes i kuverter med adresselabels og porto. Den slags koster tid. Og tid er penge.

Sidste år stoppede et sparsommeligt menneske derfor op og sagde stop. Slut med traditionelle julekort – fremover skal de sendes per e-mail.

Den beslutning sparer Eaton Holec A/S penge på. Og de penge vil firmaet gerne give til et godt formål. Derfor donerede de sidste år en sum penge til Kræftens Bekæmpelse. I år er Scleroseforeningen blevet begavet med 10.000 kroner.

To ansatte med sclerose

Når valget i år faldt på Scleroseforeningen, er der en åbenlys grund til det:

”Vi har to ansatte med sclerose i firmaet. Derfor er det en sygdom, der er kommet tæt på os. Samtidig sker der jo nogle store fremskridt inden for scleroseforskning i øjeblikket. Det er selvfølgelig ikke sikkert, at det er noget, der lige kommer til at gavne vores to ansatte. Men jo flere midler, der kommer til, jo større er sandsynligheden for, at man når frem til nogle resultater, som kan hjælpe alle scleroseramte,” mener Anne Wendt, som er marketing assistent i Eaton Holec A/S.

Alle kommunikerer alligevel per mail

Eaton Holec A/S, som producerer dele til el-tavler til hele verden, synes, at der er god mening i at gå over til elektroniske julekort.

”Halvdelen af vores kundekreds bor i udlandet. De er spredt ud over Fjernøsten, Mellemøsten, USA og hele Europa. Vi sender alle vores breve med kurer til Holland, og så bliver de sendt videre derfra. Det er jo dyrt. Og det var fuldstændigt vanvittigt, gik det op for os, for det giver os jo hverken flere indtægter eller andre fordele. Og i dag kommunikerer alle alligevel via e-mail, så det kan være mindst lige så godt at sende julekortet ud på den måde,” mener Anne Wendt, som kraftigt opfordrer andre firmaer til at gøre det samme.

”Der er mange penge at spare, hvis man har en stor kundekreds. Samtidig får man rigtig god samvittighed af at gøre det her, og det er jo altid dejligt,” som hun konstaterer.

Julekortene, som Eaton Holec mailer rundt, har Scleroseforeningens logo på, samt en kort forklaring om, hvad sclerose er for en sygdom.

Efter Anne Wendts mening er der ikke tvivl om, at Eaton Holec også selv får noget ud af det, når de rundsender sådan et kort og derefter donerer 10.000 kroner.

”Vi sender også et omsorgssignal ved at gøre det her. Så vi spiller da også lidt på det. Blandt andet i USA har det stor betydning, at virksomhederne viser, at de tager socialt ansvar,” vurderer Anne Wendt.