Støt os i kampen

Støt os
Farvel til præsidenten
d. 15 november 2010

Scleroseforeningen sagde ved sit delegeretmøde i Grenå i weekenden farve til præsidentembedet. Det blev nemlig besluttet at ændre organisationen, så præsidiet bestående af en præsident og en vicepræsident afløses af et ambassadørkorps.

Af Erik Jensen, journalist

Formanden for Scleroseforeningen, Christian L. Bardenfleth, betegnede afskaffelsen af præsidiet som en modernisering af organisationen, hvor der er behov for flere profiler til at udbrede kendskabet til foreningen. Foreningens hidtidige præsident Ib Henrik Rønje anbefalede også ændringen, og han blev selv den første ambassadør i foreningen. Der er ikke truffet beslutning om, hvor mange deltagere ambassadørkorpset skal omfatte.

I forbindelse med delegeretmødet valgtes to nye medlemmer til hovedbestyrelsen, nemlig Jacob Monies, der er repræsentant for Region Hovedstaden, og Tharben Hansen, der repræsenterer Region Syddanmark.

De 132 delegerede besluttede også at sende en appel til samtlige Folketingets medlemmer om at stoppe de kraftige nedskæringer i hjælpen til mennesker med handicap. Foreningens formand Christian L. Bardenfleth understregede i sin beretning, at kampen mod nedskæringer må have første prioritet i det kommende arbejde.