Støt os i kampen

Støt os
Følg valget på Scleroseforeningens hjemmeside
d. 2 september 2011

Klik ind på scleroseforeningen.dk/valg og læs blandt andet, hvad førende politikere mener om handicappolitik.

Hvis du har særlig interesse for social- og handicappolitiske spørgsmål under valgkampen, så følg med på det særlige valgtema på vores hjemmeside, der vil blive opdateret løbende, og hvor vi dækker valget set med vores briller.

Gå til scleroseforeningen.dk/valg

Fokus på handicappolitik

Der er lagt op til drastiske ændringer på områder som kommunernes hjælp til mennesker med handicap, fleksjobordningen og førtidspension. Scleroseforeningen har fokus på netop de tre handicappolitiske temaer i forbindelse med valgkampen, og du kan læse mere om vores holdninger til spørgsmålene på valghjemmesiden.

Læs om Scleroseforeningens holdninger

Spørgsmål til politikerne

Vi har stillet fire spørgsmål på centralt placerede polikere fra Folketingets otte partiet. Så er du i tvivl om, hvad partierne mener om de spørgsmål, der betyder meget for dig, så klik ind og læs svarerne.

Vil du f.eks. gerne vide, hvad socialminister Benedikte Kiær svarer på spørgsmålet, om kommunerne skal have love til at tage deres økonomiske situation med i vurderingen af, hvad der kan tildeles af ydelser til mennesker med handicap, så klik videre her:

Vi spørger politikerne

Medlemsundersøgelse

Vi har gennemført en undersøgelse blandt vores medlemmer med sclerose for at afdække deres holdning til, oplevelse af og forventninger til en række overordnede centrale handicappolitiske spørgsmål.

Undersøgelsen viser blandt andet, at hele 81% af de adspurgte forventer, at kommunerne i de kommende år vil begrænse ydelserne til mennesker med handicap.

Læs mere om undersøgelsen her