Følg Lori Schneider til toppen af Afrika

11. juli 2011
Du kan følge den amerikanske bjergbestiger med sclerose, Lori Schneider, hele vejen til toppen af Afrikas højeste bjerg Kilimanjaro

I november 2010 besøgte hun Danmark, hvor hun holdt foredrag ved Scleroseforeningens delegeretforsamling, ligesom hun besøgte Sclerosecentrene og en række andre steder i Danmark. Lori Schneider har selv sclerose og har som den første i verden med sclerose besteget de syv kontinenters højeste punkter - inklusive verdens højeste bjerg, Mount Everest, hvor hun plantede et flag på World MS Day.

Mod Afrikas top

Nu er hun (igen) på vej mod toppen af Afrika. På vej mod toppen af Kilimanjaro, 5894 meter over havets overflade. Med sig har hun 10 mennesker med sclerose og fire mennesker med Parkinsons sygdom. Budskabet med turen er, at mennesker med sclerose og Parkinson kan flytte deres egne grænser og ikke skal lade deres begrænsninger definere, hvem de er. Mottoet for turen er den legendariske bjergbestiger Sir Edmund Hillays ord: "Det er ikke bjerget, vi overvinder, det er os selv".

Følg med mod toppen

Du kan følge holdets vej op mod toppen af Afrika. De begyndte søndag d. 10. juli, og den 12. juli bliver de filmet af et lokalt filmhold. Planen er at nå toppen d. 19. juli og så være nede igen d. 24. juli.

Du kan følge med på hjemmesiden:

Eller på facebook:

Der er ingen kommentar endnu

Dit navn

Ren tekst

• Ingen HTML-tags tilladt.
  • Linjer og afsnit ombrydes automatisk.
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.