En aften på mestrenes asfalt

18. marts 2014
Kom og oplev DR-journalist og supermotionist Niels Christian Jung som fortæller om motionistens fascination af bjergene

Mandag den 31. marts kan du i Århus opleve en aften, hvor journalist og supermotionist Niels
Christian Jung fortæller om en af cykel-motionisternes mest fascinerende udfordringer: Opstigningen gennem de uendelige hårnålesving til cykelsportens mest historiske bjergtinder.
Niels Christian Jung har indgående kendskab til de legendariske bjerge fra Tour de France, Giro D’Italia og Vuelta a España. Han fortæller denne aften med udgangspunkt i sin bog ”På Mestrenes asfalt” om sine svedige erfaringer fra klatreturene på de små veje op over toppene. Han fortæller om bjergenes fascinations-kraft og de historiske begivenheder, der har gjort dem legendariske.
Niels Christian Jung er cykelmotionist og journalist på DR Spor¬ten, hvor han senest har lavet dokumentarfilm om Bjarne Riis. Samtidig har han været mangeårig cykelreporter fra bl.a. Tour de France.

Arrangementet foregår mandag den 31. marts kl. 17-19 på Helnan Marselis Hotel, Strandvejen 25, 8000 Århus C.
Vil du med til det spændende foredrag, skal du tilmelde dig til hos Julius i Scleroserforeningen på email-adressen jkn@scleroseforeningen.dk

Her kan du læse mere om cykeleventen

Der er ingen kommentar endnu

Dit navn

Ren tekst

• Ingen HTML-tags tilladt.
  • Linjer og afsnit ombrydes automatisk.
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.