EMU på efterårsferie i Dr. Ferieby

27. oktober 2010
I år var det ikke kun forældre og børn, der var på efterårsferie i Dr. Ferieby i Grenå. Undervisningsfuglen EMU var også med.
Thumbnail

Af Kira Madsen

Hvert år arrangerer Scleroseforeningen efterårsferie for familier, hvor mor eller far har sclerose. Bolette Jespersen, hendes mand og deres tre drenge var blandt gæsterne i år, og de havde altså taget EMU med.

”Ungerne løb rundt med EMU, og pludselig havde han været en masse steder. Og så skrev jeg og tog billeder af ham i løbet af ugen, ligesom når vi har haft klassebamserne med på ferie. Især den mindste syntes, det var sjovt at have ham med,” fortæller Bolette Jespersen og fortsætter: ”Efterårsferien i Dr. Ferieby er et godt afbræk fra hverdagen for både børn og os voksne, og der bliver arrangeret en masse for børnene. Det er rigtig rart for os alle at være sammen med andre børnefamilier i samme situation. Det gør det ligesom lidt nemmere at snakke, når det foregår henover en fiskestang, over en kop kaffe eller på en fælles udflugt. Så for os voksne består ugen både af en masse hygge, men også af mere alvorlige samtaler, men man bestemmer jo selv, hvad man vil dele. Vi var rigtig glade for at få lov at være med.”

EMU er en slags maskot for EMU.dk, Danmarks undervisningsportal, som UNI-C, Danmarks IT-center for Uddannelse og Forskning, står bag. EMU har sit helt eget værelse, hvor han blandt andet skriver dagbog og blogger om sine oplevelser.

Der er ingen kommentar endnu

Dit navn

Ren tekst

• Ingen HTML-tags tilladt.
  • Linjer og afsnit ombrydes automatisk.
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.