Dronningen i feriebyen

23. maj 2011
Dronning Margrethe så nærmere på et af feriehusene og hørte om planerne for feriebyens fremtid
Thumbnail

Solen skinnede, flagene blafrede, seksårige Caroline Margrethe overrakte blomster og Scleroseforeningens formand Christian L. Bardenfleth bød præcis kl. 15.45 i dag Dronning Margrethe velkommen til Dronningens Ferieby.
Omkring 80 af feriebyens gæster vinkede med flag og klappede Dronningen velkommen. Der var gæster i næsten samtlige 44 feriehuse, og besøget blev en festlig ekstra oplevelse for de gæster, som for længst har bestilt ferie i denne uge.

De fik håndtryk

Velkomstgruppen, som fik kongeligt håndtryk, bestod af Christian L. Bardenfleth, formand for Dronningens Ferieby, regionsrådsmedlem og tidligere borgmester Gert Schau, Scleroseforeningens direktør Mette Bryde Lind og vicedirektør Torben Damsgaard samt feriebyens leder Birgitte S. Kragelund.

Speciel udstilling

I feriehus nummer 20 hørte Dronningen om planerne for renovering af de 44 feriehuse, som har en snes år på bagen. Det var i 1991, Dronningen indviede feriebyen. I mødesalen ventede godt 80 inviterede gæster, som havde varmet op til besøget med sang og videofremvisninger. Her så Dronningen den nye plancheudstilling om planer og visioner for feriebyen. En del af plancheudstillingen består af en planche i form af et særligt tæppe på tre gange otte meter lagt ud på gulvet med hele feriebyens grundplan tegnet op.

Kaffe og lagkage

Christian L. Bardenfleth fortalte Dronningen og de indbudte gæster om planerne for feriebyens fremtid, og efter at have signeret et dokument om besøget og nydt feriebyens nye sansehave et kort øjeblik, sagde Dronningen tak for i dag. Alle vinkede og gik derefter til den ventende kaffe og lagkage, mens Dronning Margrethe kørte videre til mandagens besøgssted nummer syv.

Der er ingen kommentar endnu

Dit navn

Ren tekst

• Ingen HTML-tags tilladt.
  • Linjer og afsnit ombrydes automatisk.
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.