Støt os i kampen

Støt os
Drøn en tur til Le Mans med Attak
d. 21 januar 2010

Vinder Tom Kristensen sin 9. Le Mans sejr? Tager Casper Elgaard en svingom med Jan Magnussen? Det eneste, vi ved, er, at du kan få en oplevelse for livet ved at tage med Attak til Le Mans 2010.

Af Mette Rinddal Madsen

Du skal være hurtigere end en Audi R8, hvis du vil med på Attaks eksklusive tur til Le Mans til sommer. Der er nemlig rift om pladserne til det traditionsrige 24 timers Le Mans race, som i år finder sted lørdag den 12. og søndag den 13. juni.

Allerede onsdag den 9. juni starter Attak i Flensborg og sætter kursen mod syd. Og da man naturligvis ikke kan arrivere til sådan et prestigefyldt motorløb i en gammel Mazda 323, sørges der for, at der står en BMW 3 eller noget i den stil klar til jer i Flensborg. I skiftes til at sidde bag rattet, og derfor er det et krav, at du har kørekort til personbil.

Kom helt tæt på de fede biler

I når til Le Mans torsdag den 10. juni, og så er det bare med at komme ud og høre de brølende motorer. Le Mans racerne testes nemlig eftermiddagen og aftenen igennem.
Fredag den 11. juni er der pitwalk om formiddagen. Det er her, du har mulighed for at se bilerne og kørerne på tæt hold. Om eftermiddagen er der kæmpe Le Mans parade, hvor alle kørerne vises frem, og hvor de store bilproducenter kommer og viser deres nyeste sportsvogne frem.

Lørdag den 12. juni skydes Le Mans i gang, og der bliver selvfølgelig mulighed for at komme ud til de kendte sving Mulsanne og Arnage, hvor man virkelig får en fornemmelse af farten. Når løbet er slut søndag den 13. juni sættes kursen igen mod Flensborg, hvor det er planen, at I ankommer mandag den 14. juni omkring kl. 9.00.

Praktiske oplysninger

På vej til og fra Le Mans er der overnatning i bilen. I selve Le Mans overnatter I i telt, som I selv skal stille op og pakke sammen. Du skal kunne gå syv – otte kilometer om dagen, selvfølgelig med en masse pauser indlagt. Der er desværre ikke plads til at have kørestol eller rollator med.

Deltagerbetalingen er afhængig af deltagerantal, men kommer til at ligge på cirka 1000 kroner. Det dækker billeje, forsikring, benzin, vejafgifter, telt og billet til Le Mans. Det er billigt, og det lader sig gøre, fordi Attak støtter med 1000 kroner per deltager.

Tilmelding eller yderligere information skal ske til René Guldbrand på tlf. 26 23 37 07