Støt os i kampen

DKK
DKK
Støt os
Dokumentarfilm om ung mands liv med sclerose
d. 7 april 2014

I morgen klokken 21.00 sender DR2 dokumentarfilmen ”Den dag jeg faldt”, den handler om instruktør Jason Dasilvia, som i 2006 fik konstateret primær progressiv sclerose

Filmen starter i 2006 på en familieferie, hvor Jason DaSilva på 25 år falder på stranden og ikke er i stand til at rejse sig igen. Han får efter kort tid konstateret primær progressiv sclerose. Jason DaSilva har i mange år været instruktør og har indspillet dokumentarfilm overalt i verden, men nu retter han kameraet mod sig selv.

Åbenhjertelig fortælling

Filmen følger ham de næste syv år med en hurtigt fremadskridende sclerose, mens hans fysiske og mentale udfordringer hurtigt og hele tiden vokser.

Resultatet er en åbenhjertig og dybt personlig skildring af et liv, hvor intet kan tages for givet mere. Filmen hverken svælger i selvynk eller brok, men fortæller åbenhjertigt om de udfordringer og problemer, som sclerose kan give.

Nåede du det ikke

Fik du ikke set filmen i går, kan du finde den her: