Støt os i kampen
for et bedre liv

I kampen mod sclerose, udgør offentlig støtte kun 4% af vores udgifter. Din donation er afgørende!
DKK
DKK
Støt os
DH viser (mod)billeder
d. 10 september 2010

Velfærd er ikke kun tal og kurver. Mød Lone, Ole, Jacob og Emil - og få et ansigt på velfærden i Danske Handicaporganisationers (DH) nye kampagne.

Er mennesker med handicap urimelige i deres krav til samfundet? Debatten har floreret i mange måneder. DH spiller nu ind i debatten ved at skabe et modbillede til de ”urimelige karikaturer, som ellers florerer i debatten om det kommunale Danmark i 2010,” som det hedder i kampagnen.
DH ønsker at tilbyde en tur ind i deres virkelighed – en virkelighed af køb og blod:
Mød Lone Tüchsen: ”I seng klokken 22:00 – det er helt godnat!” eller Ole Meindor:
”Men værst er isolationen...”. Eller Jacob Kjær: ”Døgntilbud uden døgnvagt” . Eller Emil:
”To drenge i én krop”.

Mød dem her:

”Vi har set mennesker med handicap portrætteret som forkælede og evigt krævende – insisterende på et liv i luksus. Virkeligheden, som den opleves af handicaporganisationerne, er en anden. For nu at sige det stærkt diplomatisk. Derfor tilbyder vi nu en lille tur ind i vores virkelighed: Fire portrætter af danskere, der forsøger at leve et ligeværdigt liv trods handicap. Fire eksempler på, hvordan besparelser påvirker dette liv,” hedder det fra DH.