Støt os i kampen

DKK
DKK
Støt os
Det er djævelen, min pige...
d. 22 juni 2012

En stærk og bevægende beretning om en datters tilværelse i en familie, hvor moderen har sclerose

En aktiv og elsket mor får sclerose. Hun bliver hårdt fysisk ramt, og det giver voldsomme konsekvenser både for hende selv og hendes familie.  I bogen ”Det er djævelen, min pige…” fortæller datteren til kvinden med sclerose om dagligdagen i familien. Gerda Blom Hyldrup har skrevet den autentiske bog, som også bringer uddrag af en række breve fra familiemedlemmer.

Bogen er et bevægende og stærkt indblik i en families liv med sclerosen, og ikke mindst datterens svære liv i en familie, som forsøger at få moderens hårde skæbne til at gå op med en stærk kristen overbevisning.

Bogens titel fremkommer således i et citat fra faren. Datteren har haft et øjeblik, ”hvor hun ikke orkede flere af moderens vredesudbrud over ikke at kunne selv, hvor hun grædende og råbende tog til genmæle og skreg ind i hovedet på moderen, at denne sygdom ikke var hendes skyld – at hun gjorde det så godt hun kunne – at moderen skulle tale ordentligt til hende - og at hun ville ha` en mor, der bare engang imellem ville vise hende lidt opmærksomhed, omsorg og kærlighed!”

Senere kommer faren så ind til hende og siger, at ”hun ikke skulle ynke sig selv, men være stolt over, at hun kunne bære disse prøvelser og vide, at hun af modgangen ville styrkes, ligesom kirkebuen, der bliver stærkere, jo flere sten, der bliver lagt på.  Det onde, der har ramt din mor, er djævelen, min pige…”

Bogen er udgivet på Forlaget Ådalen, tlf. 40144791 mail: www.forlagetaadalen.dk

Gerda Blom Hyldrups fortjeneste ved bogsalget tilfalder Scleroseforeningen.