Støt os i kampen

DKK
DKK
Støt os
Det bliver nemmere at være kørestolsbruger
d. 17 november 2011

Vibeke Pagh og Jack Mikkelsen har begge sclerose og sidder i kørestol. Nu går de i luften med deres tilgængelighedsside ”komblot.dk”

Af Peter P. Christensen

Nu kan du gå ind på hjemmesiden www.komblot.dk og finde kørestolsvenlige restauranter, hoteller og andre fornøjelser, som er anbefalet af kørestolsbrugere.
Kørestolsvenlighed bedømmes ud fra parkeringsforhold, adgangsforhold, komfort, toiletforhold, dem samlede oplevelse og om man, som kørestolsbruger, vil anbefale stedet til andre kørestolsbrugere.
Hjemmesiden er brugergenereret, hvorfor det er vigtigt, at så mange kørestolsbrugere som muligt besvarer spørgeskemaet på siden, hver gang de er ude i det pulserende liv. Der udloddes en Smartbox blandt de indsendte spørgeskemaer. Der udtrækkes hver tredje måned.
Steder som selv mener, de er kørestolsvenlige, men ikke figurerer på siden, kan henvende sig til komblot.dk, så vil stedet blive postet på siden, for derefter at blive afprøvet og bedømt.

Til glæde for alle i kørestol

Bag Komblot.dk står de to kørestolsbrugere Vibeke Pagh og Jack Mikkelsen, der begge har sclerose. De har ofte lyst til at gå ud at spise, men synes det er tidskrævende at finde kørestolsvenlige restauranter.
”Ofte tror restauranterne eller deres indretningsarkitekter selv, at de er kørestolsvenlige, men har taget fejl. Vi tror på anbefalinger fra kørestolsbrugere og vil her på siden lave en oversigt til glæde for os selv og andre kørestolsbrugere,” siger Vibeke Pagh, der håber på, at mange steder vil få øjnene op for, hvor ofte der ikke skal ret meget til for at blive kørestolsvenlig, f.eks. ved at etablere en rampe eller en armstøtte, og dermed tiltrække et større publikum

Besøg siden her:

www.Komblot.dk

Læs tidligere nyhed om Komblot.dk her på siden: