Støt os i kampen

DKK
DKK
Støt os
Deltag i undersøgelse for mennesker med handicap
d. 29 september 2014

Hjælp til med at kortlægge samarbejdet mellem borgere og kommuner

Den Uvildige Konsulentordning på Handicapområdet (DUKH) er en selvejende institution, der hører under Ministeriet for Børn, Ligestilling, Integration og Sociale forhold. De arbejder for at styrke retssikkerheden for mennesker med handicap, og pt. laver de en undersøgelse, som de har brug for din hjælp til.

Undersøgelsen drejer sig om samarbejdet mellem borgere og kommuner. Undersøgelsens formål er at klarlægge, hvordan forskellige ting påvirker borgernes opfattelse af deres samarbejde med kommune og sagsbehandlere.

Der vil i undersøgelsen blive spurgt ind til, hvordan du har kommunikeret med din kommune, hvor hurtigt der bliver reageret på dine henvendelser, om du føler dig vejledt i tiltrækkelig grad og flere andre ting.

DUKH søger svar fra både borgere, der selv har et handicap og pårørende. Du skal blot have haft et kortere eller længere sagsforløb i en kommune, så vil DUKH meget gerne have dig til at svare på mellem 25 og 30 spørgsmål.

Du kan finde undersøgelsen her, og det tager cirka 10 minutter at svare på spørgsmålene.