Støt os i kampen

DKK
DKK
Støt os
De blå parkeringskort gælder ikke længere
d. 8 juli 2011

1. juli var det slut med de gamle blå parkeringskort. Har du husket at få et nyt?

Det gamle blå skilt med teksten "Invalidevogn" var stadig gyldigt i Danmark frem til 1. juli 2011.

Men siden 1. januar 2001 har ansøgere fået tildelt et parkeringskort i plast. Der er foto og underskrift på kortets bagside.

Personligt kort

Kortet er personligt og skal følge ejeren, men kan til gengæld anvendes i enhver bil. Det gamle blå skilt blev derimod udstedt til én bestemt bil og det må stadig ikke anvendes i andre biler. Man skal ved erhvervelse af nyt køretøj derfor sørge for at ombytte sit gamle blå skilt til det nye parkeringskort. Der er ultimo 2010 sendt brev ud til alle med det gamle blå invalideskilt med en opfordring til at ombytte inden 1. juli 2011, hvor de bliver ugyldige.

Hvordan får du et nyt?

Du kan få ombyttet dit blå skilt til et parkeringskort ved at sende en mail til service@handicap.dk og oplyse navn, adresse og journalnummer eller cpr-nummer. Du får derefter tilsendt et stamkort, der skal returneres med foto og underskrift. Ombytningen koster kr. 250,-, som kan indbetales på reg. 9570, kontonr. 0000532355.