Cykenerven til Tour de Tisvilde

17. juli 2014
Rytterne fra Cykelnerven var yderst synlige blandt de små 300 ryttere som stillede til start i årets Tour de Tisvilde. Arrangør og komiker Casper Christensen skød løbet i gang i Hellerup
Thumbnail

Cykelnerven var stærkt repræsenteret blandt rytterne i årets udgave af Tour de Tisvilde. Ca. 25 ryttere mødte frem for at køre de små 93 km fra Strandvejen i Hellerup til Tisvilde.

De to initiativtagere Nicolai Frisch fra Amino og Jørgen H.K. Jepsen fra Post Danmark deltog begge i årets første udgave af Cykelnerven i Pyrenæerne i juni måned. Siden turens afslutning har begge været engageret i at få promoveret Cykelnerven og få mere fokus på sclerose.

"Jørgen og jeg talte efter turen i Frankrig om, hvordan vi kunne promovere Cykelnerven og sclerose. Vi var begge enige om, at vi skulle ud og vise flaget til en masse cykelevents, så vi kan få mange flere med til Frankrig næste år, hvor #cykelnerven prøver kræfter med Alperne", fortæller Nicolai Frisch fra Amino, som gavmildt havde sponsoreret pladserne i løbet til Team Cykelnerven, forplejning undervejs og lækker frokost til de trætte cykelryttere.

En af Cykelnervens ambassadører, Peter Tanev, deltog også i løbet, men han måtte sammen med hele feltet se sig slået af Cykelnervens anden ambassadør, Eskild Ebbesen fra den berømte Guldfirer.

Der er ingen kommentar endnu

Dit navn

Ren tekst

• Ingen HTML-tags tilladt.
  • Linjer og afsnit ombrydes automatisk.
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.