Støt os i kampen

Cimbers konkurs uden konsekvens for sclerosepatienter
d. 3 maj 2012

Cimbers konkurs uden konsekvens for sclerosepatienter

Bornholmere med sclerose flyver til København for at få deres behandling. Det gav derfor anledning til bekymring for Scleroseforeningens direktør, Mette Bryde Lind, her til morgen, da Cimber gik konkurs. Cimber var nemlig det eneste flyselskab, der fløj indenrigs til Bornholm. Hvad ville det nu betyde for de mennesker, der var afhængige af flyselskabet for at få adgang til behandling?
”Det er hospitalsudleveret medicin, det drejer sig om, og de her mennesker tåler ikke pauser i deres behandling,” gik hendes bekymring på.

Flybetjening igen til aften

Et hurtigt opkald til luftfartsekspert og fagredaktør på check-in.dk, Ole Kirchert Christensen, maner dog hurtigt den frygt i jorden:
”Jeg kan glæde dig med, at Danish Air Transport (DAT) har flybetjening til Bornholm allerede fra i aften. De fløj for fem år siden mellem København og Bornholm, men blev presset ud af Cimber, så bornholmerne kender dem,” fortæller han.
DAT har også allerede meldt ud, at de vil flyve fra Sønderborg, mens det endnu er uafklaret, hvad der kommer til at ske med indenrigsflyvningerne fra Billund og Karup.
Men som Ole Kirchert Christensen siger:
”Lur mig, om ikke der kommer noget i gang der også.”