Støt os i kampen

Støt os
Chat-spørgsmål om CCSVI-undersøgelsen
d. 20 april 2012

Flere valgte i går aftes at stille uddybende spørgsmål om den danske CCSVI-undersøgelse på chatten til overlæge Morten Blinkenberg

Af Louise Wendt Jensen, forskningsformidler

• Kan man fuldstændig afskrive CCSVI som fænomen?
  • Har I været opmærksomme på, at der kræves erfaring i CCSVI-scanning?
  • Kan man blive behandlet af det danske sundhedsvæsen, hvis der opstår komplikationer efter en CCSVI-operation?

Der var en i går aftes en del spørgsmål til overlæge Morten Blinkenberg i kølvandet på offentliggørelsen af den danske CCSVI-undersøgelse. Morten Blinkenberg, der er tilknyttet Dansk Multipel Sclerose Center på Rigshospitalet, har været tovholder på undersøgelsen og var i går online på Scleroseforeningens chat mellem kl. 20 og 21.

Alle spørgsmål og svar kan læses her i en uredigeret version (pdf) (Dokumentet skal læsese nedefra og op. Det vil sige, at de sidste kommentarer står øverste og de første nederst)