Støt os i kampen

Støt os
CCSVI-spørgsmål til sundhedsministeren
d. 9 november 2010

Folketingets sundhedsudvalg beder nu sundhedsministeren forholde sig til CCSVI

Af Louise Wendt Jensen, journalist

Kan de læger og hospitalsafdelinger, der har lyst, få lov til at operere sclerosepatienter for CCSVI?
Og ville det være en god idé, hvis der her i Danmark blev fulgt op på de sclerosepatienter, der er blevet CCSVI-opereret i udlandet, så man kan finde ud af, om behandlingen har en effekt?
Sådan lyder de to spørgsmål, som Folketingets Sundhedsudvalg nu har stillet til indenrigs- og sundhedsminister Bertel Haarder (V). Enkelte folketingsmedlemmer har tidligere spurgt ind til CCSVI, men det er første gang, Sundhedsudvalget som helhed stiller spørgsmål. Spørgsmålene er stillet på udvalgets vegne af formand Preben Rudiengaard (V) d. 25. oktober, men er endnu ikke besvaret.
Normalt kan der gå flere uger, før spørgsmålene besvares, men Scleroseforeningen holder udkig og vil fortælle, så snart det sker.

Se spørgsmålene her: